Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Προβλήματα Που Αντιμετωπίζουμε Όλοι - Τρίτος Οίκος

Το παρακάτω κείμενο είναι μετάφραση στα Ελληνικά από την σειρά άρθρων του Dane Rudhyar, "Problems We All Face". Το πρωτότυπο κείμενο μπορείτε να το βρείτε στο www.khaldea.com
Η μετάφραση έχει γίνει από τη φίλη και πολύ καλή μου μαθήτρια Ελίνα Τσαβδάρη. Τα άρθρα για όλους τους οίκους είναι ήδη αναρτημένα εδώ



Circles in a Circle, Wassily Kandinsky


Τρίτος Οίκος
Τιθασεύοντας τις Καθημερινές Σχέσεις

Dane Rudhyar

Αυτό που αποκαλούμε στην καθομιλουμένη, «ζωή», είναι μια σειρά συναντήσεων.
Όταν αναφωνείτε ενοχλημένα ή εκνευρισμένα «Ζωή είναι αυτή!», εννοείτε συνήθως ότι προσκρούσατε σε κάτι ή ήρθατε αντιμέτωπος με μία ποικιλία περιστατικών ή ανθρώπων που σας έχουν πληγώσει, απογοητεύσει, καταθλίψει ή νευριάσει. Τα πράγματα γύρω σας δεν έχουν πάει όπως θα θέλατε, δηλαδή, η φυσική σας παρόρμηση να ικανοποιήσετε την επιθυμία σας για τροφή, αγάπη και επέκταση του νου σας και η ανυπομονησία του εγώ να εκφράσει τα αισθήματα και τη χαρακτηριστική του φύση, έχει έρθει αντιμέτωπη με εμπόδια, αντιστάσεις, ανταγωνισμούς και εχθρότητα του ενός ή του άλλου τύπου.

Κάθε ζων οργανισμός και κάθε εγώ, φυσιολογικά επιθυμεί να διατηρείται σε μία υγιή και ευτυχισμένη κατάσταση και στη συνέχεια, να επεκτείνεται, να αναπαράγεται και να εντυπώνεται στους άλλους ως αυτό που είναι.
Κανένας άνθρωπος ή ζώο δεν ζει σε κενό χώρο όμως! Γεννιόμαστε σε έναν κόσμο με συνωστισμό. Κάθε μέρος είναι κατειλημμένο, η προσοχή όλων είναι στραμμένη λίγο πολύ σε διάφορους ανθρώπους ή σκοπούς, ο χρόνος όλων είναι κατά κάποιον τρόπο αφιερωμένος στο ένα ή το άλλο πράγμα. Όταν γεννιέστε, όλα τα άτομα που συναντάτε γύρω σας πρέπει να κάνουν χώρο για σας, εάν είναι να έχετε μία καλή πιθανότητα να μεγαλώσετε ανάμεσα τους με υγεία. Μερικά άτομα θα δημιουργήσουν έναν ζωτικό χώρο για εσάς με ζήλο και αγάπη (τουλάχιστον για λίγο!). Άλλα, θα δουν τον ερχομό σας με απέχθεια και μπορεί είτε να εμποδίσουν την κάθε σας κίνηση είτε να σας πολεμήσουν.

Μπορεί να μην νιώσουν μόνο οι άνθρωποι γύρω σας ανταγωνιστικά. Μπορεί μεγάλα τμήματα της κοινότητάς σας να είναι προκατειλημμένα εναντίον σας λόγω διαφόρων συνθηκών ή μπορεί σε γενικές γραμμές να αγνοήσουν τις ανάγκες και τα προβλήματά σας με σκληρότητα. Τότε το κλίμα μπορεί να γίνει κακό, μπορεί μην μπορείτε να το χωνέψετε. Γενικά, το περιβάλλον σας μπορεί να παραμείνει απαθές στην εμφάνιση σας στον κόσμο ή μπορεί ακόμη και να είναι εχθρικό. Θα συναντήσετε κάθε είδους εμπόδια που μπορεί να σας κάνουν να ζαρώσετε από πόνο και φόβο. Για αυτό το λόγο λοιπόν, οι περιορισμοί σας θα σας εντυπωσιάσουν και ίσως και να σας απογοητεύσουν. Αυτοί οι περιορισμοί, σας επιδεικνύουν την ίδια σας την δύναμή και την ικανότητά σας να αντιμετωπίζετε προκλήσεις και δοκιμασίες που συναντάτε στην καθημερινότητα σας και όπου κι αν ζείτε.

Συνειδητοποιώντας αυτούς τους περιορισμούς, δηλαδή το πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε στην προσπάθεια σας να κατακτήσετε τον κόσμο γύρω σας, καταλήγετε να γνωρίσετε ακριβώς τι είστε και την αξία όσων σας ανήκουν. Είναι αλήθεια ότι μερικά περιβάλλοντα είναι πολύ εχθρικότερα και είναι πολύ δυσκολότερο να ζήσει κανείς σε αυτά από ότι άλλα. Θεωρητικά και φιλοσοφικά μιλώντας όμως, οποιοσδήποτε γεννιέται στην γη, γεννιέται σε ένα περιβάλλον που του παρέχει ότι χρειάζεται ώστε να ανακαλύψει τι είναι σαν άτομο, ποιο είναι το συγκεκριμένο πεπρωμένο του και πώς να χρησιμοποιήσει με το δικό του χαρακτηριστικό τρόπο όσα του ανήκουν κατά την γέννηση (κυρίως το σώμα του και τις κληροδοτημένες ικανότητές του).

Αν το γενέθλιο περιβάλλον είναι σκληρό, είναι επειδή το νεογέννητο χρειάζεται να αναπτύξει δυνάμεις κάποιου είδους δημιουργώντας χώρο για τον εαυτό του μέσα σε αυτό το περιβάλλον. Η απαραίτητη ποσότητα εν δυνάμει ισχύος για να αντισταθμίσει την σκληρή πραγματικότητα της ζωής γύρω του, βρίσκεται μέσα του. Το πρόβλημα του ατόμου είναι να μεταμορφώσει αυτό το δυναμικό και την εν υπνώσει δύναμη σε πραγματική και αποτελεσματική δύναμη. Αν το άτομο φαίνεται ηττημένο, μπορεί αυτή η φαινομενική εξωτερική ήττα να είναι, όντως, ακριβώς αυτό που χρειαζόταν η ατομική ψυχή για να ανακαλύψει τον εαυτό της με εσωτερικό τρόπο ή για να πάρει ένα μάθημα απαραίτητο για μελλοντική χρήση ή για να ξεκαθαρίσει «παλιούς λογαριασμούς» (κάρμα). Μπορείτε τουλάχιστον να ερμηνεύσετε την εξωτερική αυτή ήττα με πολλούς τρόπους, αν αποδεχτείτε την ιδέα ότι ο άνθρωπος είναι ουσιαστικά μία πνευματική οντότητα που γεννιέται σε ένα σώμα για να εκπληρώσει ένα σκοπό, ότι αυτή η γέννηση σε σώμα δεν είναι η πρώτη για αυτή την ψυχή και ούτε θα είναι η τελευταία.

Εν πάση περιπτώσει, αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι καθώς το παιδί εισέρχεται στον κόσμο, αναδύεται σε ένα καθορισμένο περιβάλλον. Πρέπει να δράσει σε σχέση με αυτό το περιβάλλον. Μέσα σε αυτό βιώνει τη ζωή, τους άλλους ανθρώπους και πολλά αντικείμενα. Αντιμετωπίζει την πρόκληση του να πάρει την δική του θέση σε αυτό το περιβάλλον, να το προσεγγίσει με τον δικό του τρόπο. Ο τρόπος με τον οποίο πλησιάζει ένας άνθρωπος τους άλλους, τα πράγματα και τις συνθήκες γύρω του, προσδιορίζει το τι είναι αυτός ο άνθρωπος πραγματικά. Προσδιορίζει τον χαρακτήρα και τους πόρους του.

Μπορεί να υποταχθείτε στο περιβάλλον σας και να αναπτύξετε μία αίσθηση παθητικής αποδοχής ή προσωπικής κατωτερότητας. Μπορεί επίσης να πολεμήσετε ενάντια στον αντίκτυπο της ζωής και των πράξεων των γύρω σας απέναντι σας. Μπορεί να είστε έξυπνος και ραδιούργος. Μπορεί να χρησιμοποιήσετε την ευφυΐα με την οποία έχετε γεννηθεί και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, για να αλλάξετε τους ανθρώπους και τις καταστάσεις ή για να τα χρησιμοποιήσετε υπέρ σας. Μπορεί να ακτινοβολείτε τόση αγάπη και ευτυχία που οι πιθανοί εχθροί σας να γίνονται φίλοι ή υπηρέτες σας. Με άλλα λόγια, μπορεί να συνδεθείτε με ανθρώπους και πράγματα του άμεσου καθημερινού σας περιβάλλοντος, με μεγάλη ποικιλία τρόπων. Το πρόβλημα σας ως ατόμου, είναι να βρείτε τον καλύτερο τρόπο για εσάς και ο καλύτερος τρόπος είναι πάντα αυτός που σας επιτρέπει να εξωτερικεύσετε και να αποδείξετε στους άλλους αυτό που ουσιαστικά είστε σαν άτομο, τον πραγματικό σας εαυτό.

Στα προηγούμενα άρθρα αυτής της σειράς, έδειξα πως ο πρώτος οίκος οποιουδήποτε γενεθλίου χάρτη (ενός χάρτη υπολογισμένου για την ακριβή στιγμή της πρώτης πνοής) υποδεικνύει τον αληθινό ατομικό μας εαυτό σε αυτή την συγκεκριμένη ζωή, τι είμαστε ουσιαστικά και φυσικά τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να γίνουμε, πραγματικά και ακριβώς, αυτός ο ξεχωριστός και μοναδικός εαυτός, διαφοροποιώντας τον εαυτό μας από τους άλλους και καθορίζοντας τον δικό μας αληθινό ρυθμό και ποιότητα ύπαρξης.

Έδειξα επίσης πως ο δεύτερος οίκος του γενέθλιου χάρτη αναφέρεται σε όλες τις κληροδοτημένες και αποκτημένες φυσικές ικανότητες, τις εσωτερικές όσο και τις εξωτερικές, τις ψυχολογικές όπως και τις οικονομικές, σε ότι σας ανήκει και στον πλούτο. Όσα κατέχουμε είναι προς χρήση μας ως ατόμων. Δεν μπορούμε να δράσουμε σε αυτό τον κόσμο χωρίς να μας ανήκει κάποιο είδος υλικής υπόστασης. Το σώμα είναι το πρώτο πράγμα που μας ανήκει. Αργότερα έρχονται και άλλα είδη υλικών και νοητικών αντικειμένων που μας ανήκουν, τα χρήματα και πράγματα αξίας. Το πρόβλημα είναι πώς να χρησιμοποιηθούν όλα αυτά αξιόλογα, εποικοδομητικά, με μία αίσθηση ευθύνης, έτσι ώστε να δώσουν σε εμάς, τις ατομικές ψυχές, τις υλικές βάσεις λειτουργίας από τις οποίες μπορούμε να δράσουμε, καθώς και την ενέργεια ή τον πλούτο που είναι απαραίτητος, για να δράσουμε με τον δικό μας χαρακτηριστικό τρόπο.

Το Νόημα του Τρίτου Οίκου

Είμαστε. Μας ανήκουν όσα μας επιτρέπουν να είμαστε ο εαυτός μας, με τρόπο στέρεο και αποτελεσματικό. Πως όμως γίνεται να γνωρίσουμε την αξία και την δύναμη όσων μας ανήκουν αν δεν ανακαλύψουμε τι συμβαίνει όταν αρχίσουμε να τα χρησιμοποιούμε! Έτσι, ο τρίτος οίκος του γενεθλίου χάρτη είναι το «πεδίο εμπειρίας» στο οποίο ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας δοκιμάζοντας πως αντιδρά το περιβάλλον στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε ότι μας ανήκει.

Αρχικά, περιβάλλον τρίτου οίκου αποτελεί το μαιευτήριο, το σπίτι, η κοντινή γειτονιά. Σε αυτό το πρώτο περιβάλλον, βρίσκουμε συγγενείς, αδερφούς και αδερφές, αντικείμενα διαφόρων σχημάτων, κατοικίδια πιθανώς, φίλους, οικιακούς βοηθούς, κτλ. Υπάρχει επίσης η μητέρα και λιγότερο ή περισσότερο παρών (ανάλογα με τις κοινωνικές συνθήκες και τα έθιμα), ο πατέρας. Οι γονείς μας ωστόσο, αποτελούν μια κάπως ειδική περίπτωση επειδή έχουμε γεννηθεί από αυτούς. Συνδεόμαστε μαζί τους με έναν εσωτερικό και ψυχικό τρόπο. Πράγματι, το παιδί αρχικά ταυτίζει τον εαυτό του φυσικά με την μητέρα. Μόνο αφού αποδομηθεί αυτή η ταύτιση, η μητέρα γίνεται αληθινά αντικειμενική για το παιδί και μέρος του περιβάλλοντος της ζωής του. Ακόμη και τότε, ο ψυχικός δεσμός μεταξύ τους, καθιστά τα προβλήματα της σχέσης παιδιού-γονιών ένα μάλλον ξεχωριστό ζήτημα (ένα ζήτημα τετάρτου και δέκατου οίκου, από αστρολογικής απόψεως).

Το πεδίο σχέσεων τρίτου οίκου, είναι ένα πεδίο όπου οι εξωτερικές οντότητες είναι πράγματα έναντι των οποίων ή σε σχέση με τα οποία, το παιδί ψάχνει να βρει: (1) την έκταση της δύναμής του, (2) την αξία όσων αισθάνεται ότι του ανήκουν, (3) το αποτέλεσμα διαφόρων τύπων συμπεριφοράς.

Οι πρώτες χειρονομίες του βρέφους θα έπρεπε στην πραγματικότητα να γίνονται κατανοητές ως μία προσπάθεια ανακάλυψης της έκτασης της περιοχής του σώματός του, του πόσο μακριά μπορεί να κινηθεί χωρίς να αντιμετωπίσει αντίσταση κάποιου είδους και πόνο. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό πρόβλημα του τρίτου οίκου: πόσο μακριά μπορώ και μου επιτρέπεται να φτάσω! Καθώς το παιδί εξελίσσεται σε ενήλικα, το ερώτημα αυτό θα τεθεί σε διάφορα επίπεδα και με πολλαπλούς τρόπους. Πάντα όμως παραμένει το ίδιο βασικό πρόβλημα: ο καθένας οφείλει να ανακαλύπτει τα όρια του. Ο καλύτερος (αν όχι ο μόνος πραγματικά έγκυρος) τρόπος ανακάλυψης αυτών των ορίων, είναι μέσω προμελετημένων δοκιμασιών δύναμης, για τις οποίες άτομα, αντικείμενα και ζωντανά πλάσματα παρέχουν τους μηχανισμούς δοκιμής. Το παιδί που ρωτά ατελείωτες ερωτήσεις θέλει συνήθως μόνο να ανακαλύψει για πόσο μπορεί να τραβά την προσοχή κάποιου, δηλαδή πόσο μεγάλη είναι η δύναμη που ασκεί στους ανθρώπους γύρω του.

Η πραγματική εκπαίδευση θα έπρεπε να στρέφεται στο να παρέχει στο παιδί και τον έφηβο συνθήκες και προκλήσεις που θα του επιτρέψουν με τρόπο διαδοχικό και συνεχή, να δοκιμάσει μία προς μία τις δυνάμεις και τα προσόντα του. Το να κάνει κανείς τα πράγματα εύκολα για ένα παιδί δεν έχει νόημα. Το να τα κάνει πολύ δύσκολα, αναίτια σύνθετα ή τέτοια που να το σαστίζουν, έχει ακόμη λιγότερο νόημα. Η εκπαίδευση μέσω ενός περιβάλλοντος ειδικά φτιαγμένου για την εκμαίευση δύναμης, αντοχής, γρήγορης αντίδρασης, προσαρμοστικότητας στην αλλαγή και επίσης συμπονετικής ανταπόκρισης, διάθεσης για βοήθεια, καλοσύνης, αγάπης, συνεργασιμότητας και δημιουργικής φαντασίας: αυτή, είναι η μόνη έγκυρη εκπαίδευση και μόρφωση που υπάρχει.

Απουσία τέτοιας προμελετημένης εξάσκησης, τα σύνθετα και συχνά χαοτικά ζητήματα που βιώνει κανείς στο περιβάλλον του, πρέπει να λειτουργήσουν ως εκπαίδευση. Τότε, ο νέος μπορεί να χρειαστεί να δει όσα του ανήκουν να χαραμίζονται πριν μπορέσει να μάθει την αξία τους, και να βιώσει πολύ πόνο πριν μπορέσει να πειστεί ότι η βίαιη δράση ή η κλοπή «δεν αποδίδει».

Σε αυτό το στάδιο της ατομικής εξέλιξης ωστόσο, δύσκολα μπορεί κανείς να περιμένει από το παιδί (ή σε ένα ανώτερο κοινωνικό επίπεδο, από τον ατομιστή που είναι επικεντρωμένος στην αυτοέκφραση και την εγωκεντρική δραστηριότητα) να σκεφτεί βάσει «κανόνων συμπεριφοράς».

Ο τρίτος οίκος είναι το πεδίο της απόδοσης κρίσεων, της αξίας που βασίζεται κυρίως στην διευκόλυνση και της ανταπόκρισης που βιώνεται άμεσα. Έτσι λοιπόν, το ότι το δάχτυλο καίγεται από την φωτιά γίνεται πολύ εντυπωσιακότερο από μία μελέτη της χημείας των διαδικασιών ανάφλεξης! Το ότι ο μεγάλος αδερφός θα σε «ταρακουνήσει» αν συνεχίσεις να τον ενοχλείς, αποτελεί άμεσα έγκυρη απόδειξη του ότι η δύναμή σου πάνω του έχει προφανή όρια. Από την άλλη, το ότι αν είσαι πολύ καλός και «παίξεις το παιχνίδι» των θείων και των γειτόνων σου μπορεί να σου πάρουν τα δώρα που θέλεις, επιδεικνύει επίσης την αξία προσαρμογής στις μεθόδους των ανώτερων.

Στον τρίτο οίκο, τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τις ερωτήσεις: Τι θα μου κάνει αυτό; Πως μπορώ να ανακαλύψω τον τρόπο με τον οποίο θα επωφεληθώ περισσότερο από την κατάσταση; Πως μπορώ να επεκταθώ ή να δρω όπως αισθάνομαι, χωρίς άσχημα αποτελέσματα; Σε αυτό το πεδίο εμπειρίας, το άτομο είναι αμιγώς εγωκεντρικό. Ακόμη και η καλοσύνη και η αγάπη εξυπηρετούν τους σκοπούς της προσωπικής επέκτασης ή της προσωπικής ευτυχίας. Το μόνο που αναζητείται είναι να βρεθεί πως δουλεύει το καθετί ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο για να επιδείξει κανείς αυτό που είναι.

Πως το βρίσκει κανείς; Με την μέθοδο της δοκιμής και του σφάλματος αρχικά και στη συνέχεια, με την χρήση της ευφυΐας.

Ως ευφυΐα μπορεί να οριστεί η ικανότητα συνειδητής προσαρμογής στις απαιτήσεις του ανθρωπίνου περιβάλλοντος. Η ευφυΐα λειτουργεί μέσω των διεργασιών της σκέψης. Το να σκέφτεται κανείς, είναι αρχικά το να συνδέει εντυπώσεις και αισθήσεις ώστε να προσανατολίζεται ικανοποιητικά όσον αφορά την καθημερινότητα. Η σκέψη αρχικά επηρεάζεται από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και από την ανάγκη προσαρμογής κάποιου στις εξωτερικές συνθήκες και της διαφυγής κινδύνων κάθε είδους. Σταδιακά κατευθύνεται προς μία εμμεσότερα χρηστική προσέγγιση της γνώσης. Στο επίπεδο του τρίτου οίκου ωστόσο, παραμένει κυρίως γνώση του πώς να πορευτεί κανείς και πως να ανακαλύπτει καινούριους τρόπους για να είναι ο εαυτός του και να μαθαίνει περισσότερα για τον εαυτό του.

Μέσω αυτής της χρήσης της σκέψης και της ανάπτυξης της ευφυΐας (στο ένα ή το άλλο επίπεδο) μπορεί να μάθετε πως να συνδέετε το κάθε γεγονός της καθημερινής εμπειρίας σας. Ευφυΐα είναι η ικανότητα εγκαθίδρυσης σχέσεων. Αν μπορείτε να δημιουργήσετε ικανοποιητικές, πλήρεις και αξιόλογες σχέσεις ανάμεσα σε όλα τα μέρη της φύσης σας, μπορείτε να γίνετε μία καλώς ολοκληρωμένη προσωπικότητα: το καθετί μέσα σας εξυπηρετεί την ενδυνάμωση και ενίσχυση του εαυτού σας. Δεν υπάρχει καμία βίαιη σύγκρουση ανάμεσα σε δύο μέρη του εαυτού σας, όπως συμβαίνει στις περιπτώσεις των διχασμένων προσωπικοτήτων ως επίσης και σε κάθε είδος οξείας νεύρωσης.

Παρομοίως, αν συνδεθείτε ικανοποιητικά με τον καθένα στην γειτονιά σας, η ζωή σας γίνεται αρμονική και σας γεμίζει. Αν μάθετε να συνδέετε τις ιδέες με ιδέες, την ανακάλυψη με ανακάλυψη, ακόμη και τις νέες λέξεις με οικείους όρους, οι δυνατότητες σας για αυθεντική και ξεκάθαρη σκέψη αυξάνονται. Γίνεστε όχι μόνο μορφωμένος (μέσω απλής μνήμης) αλλά και σοφός (μέσω ολοκληρωμένης σκέψης).

Σε όλα αυτά τα πράγματα αναφέρεται ο τρίτος οίκος του υπολογισμένου με ακρίβεια γενεθλίου χάρτη σας. Από αυτά, ανακύπτουν προβλήματα συνεχώς. Ουσιαστικά είναι προβλήματα σχέσεων. Αλλά σε αυτό το είδος σχέσεων, τα πάντα θεωρούνται βάσει του πως μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε. Τα προβλήματα του Τρίτου Οίκου είναι πολύ στέρεα, πολύ πρακτικά και πολύ άμεσα στην εκδήλωσή τους. Μπορεί να υιοθετήσετε μία πολύ ιδεαλιστική και παντελώς μη πρακτική προσέγγιση για να τα επιλύσετε, νομίζετε ωστόσο ότι είστε πρακτικός. Ανυπομονείτε να επιδείξετε αυτόν τον νέο τρόπο σύνδεσης πραγμάτων και ιδεών, ο οποίος είναι ο «δικός σας», η γνώμη σας, το όραμά σας, ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζετε προβλήματα. Θα έπρεπε να το κάνετε! Μόνο που μπορεί σύντομα να ανακαλύψετε, μέσα από την αντίδραση συγγενών και γειτόνων, ότι ο τρόπος σας δεν είναι αυτός που λειτουργεί καλύτερα. Κι έτσι, μαθαίνετε.

Τι Αποτελεί Πρόβλημα Τρίτου Οίκου;

Το ζώδιο στην ακμή του γενέθλιου τρίτου οίκου σας, ο πλανήτης που λέγεται ότι «κυβερνά» αυτό το ζώδιο και οποιοσδήποτε πλανήτης μπορεί να βρίσκεται στον χώρο αυτού του οίκου, αποτελούν τους τρεις βασικούς παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για να ανακαλύψετε ποια είναι τα βασικά «προβλήματα τρίτου οίκου» που έχετε και πως να τα λύσετε με τον καλύτερο τρόπο.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αποκαλύψει μία τέτοια μελέτη είναι ο βασικός τύπος στάσης απέναντι (και προσέγγισης) στο περιβάλλον σας και η χρήση της δύναμης της σκέψης η οποία θα σας εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο σε αυτό το πεδίο δραστηριότητας. Αποτελεί θέμα προσανατολισμού. Σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να θεωρηθεί ότι τα δώδεκα ζώδια του ζωδιακού καθορίζουν δώδεκα βασικούς τύπους προσανατολισμού. Ωστόσο, χρειάζεται μεγάλη προσοχή στην εφαρμογή των όσων γνωρίζει κανείς για το νόημα των δώδεκα ζωδίων στο συγκεκριμένο είδος προβλημάτων που σχετίζονται με τον γενέθλιο τρίτο οίκο και καθ’ υπόδειξη, με οποιονδήποτε γενέθλιο οίκο! Σε μερικές περιπτώσεις το νόημα του ζωδίου μπορεί να φαίνεται ότι εφαρμόζει ακριβώς, κάθε ζώδιο έχει όμως ποικιλία σημασιών κι εδώ καλύτερα να ληφθούν υπόψη μόνο τα πιο θεμελιώδη χαρακτηριστικά των ζωδίων.

Κλείνοντας, ας μου επιτραπεί να πω ότι τα συνηθισμένα αστρολογικά εγχειρίδια συμπτύσσουν υπερβολικά το νόημα του τρίτου οίκου. Αδερφοί και αδερφές, σύντομα ταξίδια, συγγραφή επιστολών, κτλ., αυτά, αποτελούν μόνο την έκφραση ενός πολύ ευρύτερου πεδίου εμπειριών και δραστηριοτήτων. Ο τρίτος οίκος αναφέρεται στην δυνατότητα μας να συσχετίζουμε προσωπικές και άμεσες εμπειρίες σε ακολουθίες (αιτίες και αποτελέσματα) και ομάδες. Εδώ κανείς, καταλήγει να μάθει τι είναι και σε τι βαθμό μπορεί να φτάσει στην κατανόηση του εαυτού του. Εδώ αναζητούμε συνδετικούς κρίκους, αναζητούμε νοήματα, αναζητούμε την επίδειξη και την απόδειξη.

Αυτή η αναζήτηση αποτελεί την ίδια την θεμέλια λίθο του σκέπτεσθαι. Λέγεται ότι: Ο άνθρωπος γίνεται ότι σκέφτεται. Έτσι, σε αυτόν τον οίκο βλέπουμε το άτομο στην διαδικασία του να γίνεται αυτό που είναι ή το βλέπουμε να σκοντάφτει και να πέφτει, θύμα των περιστάσεων.

Πρώτη Δημοσίευση, 1952.
Πνευματική Ιδιοκτησία
© 2007, Michael R. Meyer. Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.
Πνευματική Ιδιοκτησία Ελληνικών Μεταφράσεων © 2007, Ελίνα Τσαβδάρη.
Με την Επιφύλαξη Όλων των Δικαιωμάτων.


Αν θες να σπουδάσεις αστρολογία κοντά μου από όπου κι αν βρίσκεσαι, μπες στη σελίδα μου πατώντας στο όνομα της Σχολής μου: Uranognosia